Tysk hjemmeside for danske firmaer med produkter for tyske kunder

Hvad synes du om farverne her? Det er
såmænd „de tyske farver“, som du ser
dem i det tyske flag og også mange andre
steder i Tyskland, hvor de bliver brugt
bevidst eller også (meget tit) snarere
ubevidst i al slags kommunikation.

Lige så „eksotisk“, som denne stil
sikkert virker på en dansker, vil et dansk
hjemmesidekoncept, som man bare
overtager 1:1, ofte virke på en tysk betragter.

Derfor har „oversættelsen“ af en dansk
hjemmeside langt flere vigtige aspekter,
end de fleste tror. Dette uddyber jeg i det
følgende forstudie, som primært
henvender sig til danskere, der overvejer
at starte med forretning i / handel med Tyskland.

Ifølge Google benytter danskere, som gør sig tanker om at ekspandere i Tyskland, i særlig grad disse søgeord:

Butik i Tyskland, tysk hjemmeside, Danmark og Tyskland, eksport til Tyskland, dansk tysk oversættelse, fra dansk til tysk, etablering i Tyskland,

Derfor lister jeg også netop disse ord her i starten af min tekst – så den kan blive fundet af netop denne målgruppe.

Med udgangspunkt i kravene til hjemmesiden foretager jeg en kort og overordnet analyse af de valgmuligheder som et dansk firma har, der vil ekspandere i Tyskland. En beskrivelse af mulighederne for etablering på det tyske marked kan gribes an på mange måder og traditionelt har man vel valgt andre indfaldsvinkler end denne, men da det nok er svært at blive uenige om at internettet spiller en stadig større rolle i markedsføringen og for organisationskonceptet i det hele taget, mener jeg at man i de fleste tilfælde med fordel kan starte sine overvejelser med en vurdering af hjemmesidekonceptet. Jeg tror også at tiden i høj grad arbejder for denne betragtningsmåde.

Dette betyder også at en internationaliseringsmulighed, som mange danske firmaer benytter sig af, slet ikke vil blive behandlet her, nemlig salg over en distributør, generalagent eller lignende. Hvis man vælger denne løsning elimineres alle overvejelserne om hjemmeside også, da man jo så også får partnerens hjemmeside med i købet. Prisen er at man mere eller mindre mister kontrollen over tre af de berømte fire P’er i marketingmix’et – men til gengæld kan det så gå rigtigt hurtigt med at komme op på store salgstal, hvis produktet og salgskanalen passer godt sammen.

Denne sammenfatning er altså tænkt for alle andre som gør sig overvejelser om salg og hjemmesider i Tyskland. Sammen med min partner for Webdesign har jeg
de helt rigtige ydelser for alle sådanne interessenter.

Vi ønsker at vore kunder bliver fundet paa nettet – ligesom de også finder os der!

Med venlig hilsen /
Mit freundlichen Grüßen

Das Mögliche gibt es in der Tat – das Unmögliche möglicherweise auch
Jørgen Pedersen
Salg, Coaching og Produktmarketing
Civilingeniør (E) og HD (U)

Hardtbergweg 8
D-64732, Bad König
Tel: +49 6063 578261
Fax: +49 6063 578262
Mob: +49 151 26650694
jp@joergenpedersen.de
www.joergenpedersen.de

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s